Daarom Methode M

Maatschappijleer is een mooi en belangrijk vak, Methode M geeft het de aandacht die het verdient.

Wat vinden docenten van Methode M?

Modern, actueel en vernieuwend

"Sinds vorig jaar werk ik bij het vak maatschappijleer met Methode M. De methode is modern, actueel en vernieuwend. Als docent heb je de mogelijkheid en de ruimte om eigen (regionale) actualiteiten in te brengen, dit is heel belangrijk binnen ons vak. Ook is het gemakkelijk dat ik snel een overzicht heb waar elke leerling zich bevindt in de stof. Als ik vastloop kan ik als docent altijd terecht bij de methodeschrijvers die snel en adequaat hulp bieden wanneer ik dat nodig heb. De methode is zeer geschikt voor scholen die werken met een persoonlijk device voor leerlingen en is daarmee toekomstbestendig! Een mooi en goed doordacht alternatief voor de huidige methodes."

Marielle Kanters, docent Nuenens College

"Verfrissend en actueel, zeer leesbaar voor leerlingen."

Hans de Vroome, docent RSG Wolfsbos

Goede voorbereiding op het eindexamen

"Afgelopen jaar hebben we met veel plezier met Methode M gewerkt. Wij hebben hem ingezet voor onze eindexamenkandidaten, die zijn gemiddeld met een 7,8 geslaagd voor hun examen. De voorbereiding was dus uitstekend!"

Ineke Marijnissen, docent Breda College (speciaal onderwijs)

"Zeer overzichtelijk methode, up to date en beeldmateriaal dat aanspreekt."

Helder, overzichtelijk en interessant

"Wat een verademing! De methode ziet er goed en overzichtelijk uit en is voor leerlingen prettig om mee te werken. Zij geven aan dat ze het erg fijn vinden dat er zoveel keuzemogelijkheid is om te leren en te bestuderen: de lestekst is helder, de begrippen staan in de tekst verwerkt maar worden ook nog los besproken. De bronnen worden als interessant en passend ervaren."

Nienke Oggel, docent Hilfertsheem College

Maatschappijleer & Politiek over Methode M:

"Methode M is een welkome nieuwe concurrent op de methodemarkt. Onderscheidend in vormgeving, keuze van beeldmateriaal en keuzemogelijkheden in het algemeen. Een gedegen aanpak die dicht bij de leerlingen staat, maar toch tot kennisvergaring en nieuwe inzichten uitdaagt."

Koen Vossen, recensent M&P

"De tone of voice goed, de inhoud is goed en het is aansprekend voor de leerlingen."

Iman Pieter Duin, docent Montessori Mavo Rotterdam

"Methode M is ontzettend divers. Leerlingen gaan op een leuke manier aan de slag met de theorie. Bronnen zijn actueel, opdrachten zijn afwisselend en er is veel extra oefenmateriaal."

Odette van Ierssel, docent KSE

"Zeer toegankelijk, sluit enorm aan bij de belevingswereld van de leerlingen. Behapbare teksten. Aantrekkelijke vormgeving. ZEER actueel. Goede opbouw. Verschillende soorten opdrachten worden door leerlingen ook echt als fijn ervaren. Vooral de DOE-opdrachten!"

Kathy Westendorp, docent De Nassau

9 redenen om voor Methode M te kiezen (volgens gebruikers)

#1
Actueel

Actuele bronnen, voorbeelden en video's.

#2
Beleving

Sluit aan bij de belevingswereld van jongeren.

#3
Structuur

Duidelijke structuur en heldere taal.

#4
Kritisch leren denken

Stelt vragen en zet leerlingen aan het denken.

#5
Vernieuwend

Vernieuwende lesstof met actuele onderwerpen.

#6
Interactief

Volop interactieve mogelijkheden.

#7
Vaardigheden

Doorlopend werken aan verschillende vaardigheden.

#8
Zelfstandig

Leerlingen kunnen ook zelfstandig met de methode aan de slag.

#9
Online is de toekomst

Maatschappijleer is bij uitstek een vak om met een online en daarmee actuele methode te werken.