Reviews

Differentiëren is een stuk makkelijker geworden!

"Methode M is een toegankelijke methode die leerlingen erg aanspreekt. De informatie is actueel en toegespitst op onderwerpen die de leerlingen interessant vinden. De leerlingen ervaren Methode M als gebruiksvriendelijk en zijn erg blij met de oefentoetsen en dat de theorie duidelijk is. De methode is goed verdeeld over de onderwerpen en differentiëren is mede dankzij Methode M een stuk makkelijker geworden! Voor mij als docent is het erg fijn dat er toetsen beschikbaar zijn en dat er de mogelijkheid is om opdrachten met andere docenten te delen."

Judith Dekker, docent Scholen aan Zee

"Methode M sluit aan bij de belevingswereld van (vmbo-)leerlingen en is divers met allerlei verschillende werkvormen".

Modern, actueel en vernieuwend

"Sinds vorig jaar werk ik bij het vak maatschappijleer met Methode M. De methode is modern, actueel en vernieuwend. Als docent heb je de mogelijkheid en de ruimte om eigen (regionale) actualiteiten in te brengen, dit is heel belangrijk binnen ons vak. Ook is het gemakkelijk dat ik snel een overzicht heb waar elke leerling zich bevindt in de stof. Als ik vastloop kan ik als docent altijd terecht bij de methodeschrijvers die snel en adequaat hulp bieden wanneer ik dat nodig heb. De methode is zeer geschikt voor scholen die werken met een persoonlijk device voor leerlingen en is daarmee toekomstbestendig! Een mooi en goed doordacht alternatief voor de huidige methodes."

Marielle Kanters, docent Nuenens College

"Verfrissend en actueel, zeer leesbaar voor leerlingen."

Hans de Vroome, docent RSG Wolfsbos

Goede voorbereiding op het eindexamen

"Afgelopen jaar hebben we met veel plezier met Methode M gewerkt. Wij hebben hem ingezet voor onze eindexamenkandidaten, die zijn gemiddeld met een 7,8 geslaagd voor hun examen. De voorbereiding was dus uitstekend!"

Ineke Marijnissen, docent Breda College (speciaal onderwijs)

"Zeer overzichtelijk methode, up to date en beeldmateriaal dat aanspreekt."

Helder, overzichtelijk en interessant

"Wat een verademing! De methode ziet er goed en overzichtelijk uit en is voor leerlingen prettig om mee te werken. Zij geven aan dat ze het erg fijn vinden dat er zoveel keuzemogelijkheid is om te leren en te bestuderen: de lestekst is helder, de begrippen staan in de tekst verwerkt maar worden ook nog los besproken. De bronnen worden als interessant en passend ervaren."

Nienke Oggel, docent Hilfertsheem College

"Voor Maatschappijleer hebben we eerst andere methodes gebruikt. Te veel tekst, te saai, te veel ver-van-haar-bed, geen interesse. Methode M paste veel beter, online, leuke filmpjes, veel meer vanuit wat zij zelf tegenkomt en eventueel zou willen weten."

Thuisonderwijs v.B.

"Actueel en overzichtelijk. Methode M heeft een duidelijke structuur en is gekoppeld aan de onderwijsdoelen voor het vak Maatschappijleer."

H. Saidi, docent Het Perron

Maatschappijleer & Politiek over Methode M:

"Methode M is een welkome nieuwe concurrent op de methodemarkt. Onderscheidend in vormgeving, keuze van beeldmateriaal en keuzemogelijkheden in het algemeen. Een gedegen aanpak die dicht bij de leerlingen staat, maar toch tot kennisvergaring en nieuwe inzichten uitdaagt."

Koen Vossen, recensent M&P

"De tone of voice goed, de inhoud is goed en het is aansprekend voor de leerlingen."

Iman Pieter Duin, docent Montessori Mavo Rotterdam

Genoeg uitdaging en verdieping

Methode M geeft een duidelijk en volledig overzicht van de leerstof voor het vak maatschappijleer. De leerling kan, zelfstandig, aan het werk en krijgt genoeg uitdaging en verdieping om het schoolexamen op een goede manier af te ronden.

Dirk-Jan van Dijk, docent Spring High

"Methode M is ontzettend divers. Leerlingen gaan op een leuke manier aan de slag met de theorie. Bronnen zijn actueel, opdrachten zijn afwisselend en er is veel extra oefenmateriaal."

Odette van Ierssel, docent KSE

"Zeer toegankelijk, sluit enorm aan bij de belevingswereld van de leerlingen. Behapbare teksten. Aantrekkelijke vormgeving. ZEER actueel. Goede opbouw. Verschillende soorten opdrachten worden door leerlingen ook echt als fijn ervaren. Vooral de DOE-opdrachten!"

Kathy Westendorp, docent De Nassau

Sluit aan bij belevingswereld van leerlingen

"Methode M is een hele fijne methode en sluit goed aan bij de belevingswereld van mijn leerlingen. Door het hoofdstuk Burgerschap zijn er prachtige verhalen naar voren gekomen en gesprekken op gang gekomen (op wie ben je trots? waar ben je zelf trots op?). Ik heb mijn leerlingen van een andere kant leren kennen en heb meer inzicht gekregen in verborgen leed. Methode M is differentiërend: leerlingen kunnen keuzes maken die bij hen passen. Tevens leent de methode zich voor aanvullend eigen lesmateriaal. Wat een verademing deze methode!!"

Sonja Mulderij, docent CSG Jan Arentsz

Kortom, blij ermee!

"Ik ben heel tevreden! De meeste teksten en filmpjes spreekt onze kaderleerlingen goed aan. Zeker nu met de online lessen is het echt heel fijn om ermee te werken en handig dat je zelf kunt kiezen wat je behandelt uit de teksten (sommige hoofdstukken behandel ik uitgebreider dan andere). De toetsen vind ik wel nog wat aan de lastige kant voor onze leerlingen. Ik pas ‘m daarom op sommige vragen even aan naar het taalniveau van mijn leerlingen. Gelukkig kan dat ook goed. Dus kortom, blij ermee!"

Selma Custers, docent Globe College

Voldoende ruimte voor eigen inbreng

"Methode M oogt prettig en lekker modern. En kom je er als docent even niet uit, dan is contact met Methode M snel gelegd. Het is volledig digitaal. Dat vind ik prettig, want vooral Maatschappijleer staat of valt met actualiteit.

Ja, je moet als leerling best wat tekst lezen - wij gebruiken Readme om lange teksten te laten voorlezen aan kinderen die niet makkelijk lezen - maar dat wordt opgeleukt met filmpjes en illustraties.

Je kan als leerling vragen om de antwoorden zelf na te mogen kijken - zelfsturend dus. Toch heb je als leerkracht voldoende ruimte om eigen inbreng te geven. "

Anne M, leerkracht Gouda

Steeds tevredener over

"Via Methode M kunnen mijn mavoleerlingen online en voor een groot deel zelfstandig aan de slag. Voor degenen die meer begeleiding nodig hebben, zijn er voldoende handvatten, maar ook extra verdiepingsmateriaal aanwezig. Ik gebruik de methode nu voor het derde jaar en word er eigenlijk steeds tevredener over."

Caro Buitink, docent Spinoza20First

"Dé vmbo-methode voor leerling en docent voor 21st Century skills voor het vak Maatschappijleer! "

Rejin Mustafa, docent 2College Durendael

"Methode M is actueel en maakt op een mooie manier gebruik van de mogelijkheden die een online methode biedt."

Jon Elbert, docent Sprengencollege

Altijd volop in beweging

"Sinds dit jaar gebruiken wij bij ons op school deze mooie en vooral actuele methode. Methode M oogt modern, is toegankelijk en lijkt altijd volop in beweging te zijn met de actualiteiten. Er zijn keuzeopdrachten met een passend niveau. Deze kunnen summatief, maar ook als formatieve toetsing ingezet worden bij de voorbereiding van de toetsen en als controle voor het behalen van lesdoelen.

Wat ik daarnaast heel mooi vind, is dat leerlingen actief gestimuleerd worden om feedback te geven op de methode en hier ook reactie op krijgen van de auteurs. Zo zien leerlingen dat hun stem gehoord wordt en raken zij gemotiveerd om deze skills ook in te zetten in de sociale en politieke werkelijkheid. "

Andy Bogerd, docent Rembrandt College

"Bondig, past gemakkelijk in je jaarprogramma. Sluit goed aan op de eindtermen. Makkelijk in gebruik. "

Boraya, docent Het Baken

"Methode M is een fijne, duidelijke, actuele en gevarieerde methode! Als docent heb je ook de mogelijkheid om er je eigen draai aan te geven, dat vind ik heel fijn. "

Pippi Bastiaansen, docent Reeshof College

"Methode M brengt de samenleving en actualiteit in de klas. Je hebt als docent veel autonomie hoe je de lessen in kunt vullen. En met de bijgeleverde toetsen weet je zeker dat alle eindtermen worden gedekt."

Tonia Rijlaarsdam-Veldhuis, docent Aeres

"Een up-to-date-methode, zeer divers en speelt goed in op de actualiteiten, leerlingen krijgen brede basis mee !"

Hans de Vroome, docent Wolfsbos

"Methode M is een mooie methode om digitaal onderwijs aan te bieden. Het is gebruiksvriendelijk en ziet er ook nog eens mooi en overzichtelijk uit. De opdrachten zijn mooi bedacht en sluiten aan bij wat er speelt in de maatschappij."

Diana Roos, docent Focus Beroepscollege

"Leuke methode. Ook zelfstandig door leerlingen te maken. Sluit goed aan bij de belevingswereld van de jongeren. Actuele onderwerpen."

Kristien Poortman, docent Praktijkschool Westfriesland

"Actualiteit, het is anders dan een boek, het maak het vak verfrissend, goedkoop, snel opzeggen en aanmelden en hele goede snelle ondersteuning."

Rob Mulders, docent Sintermeertencollege Heerlen

"Een actuele interactieve lesmethode"

Anne-Marieke Crommentuijn, docent Dendron College

"Zeer enthousiast over de methode. Duidelijk, eenvoudig en de leerlingen durven los te laten door deze methode (omdat je heel goed kunt bijhouden wat iedere leerling doet). Het aanbod sluit goed aan op de belevingswereld van de leerlingen!"

Yvon, docent CT. Stork College

"Ik ervaar het werken met methode M als prettig. De actualiteiten komen terug, er zijn filmpjes die aansluiten bij de belevingswereld van de leerlingen en het is makkelijk om als docent gelijk mee/na te kijken bij de leerlingen."

Lianne van Eijk, docent de Atlas te Emmen

"Methode M is een overzichtelijke methode die goed aansluit bij de belevingswereld van de leerlingen. Wij zijn vorig jaar overgestapt en gebruiken de methode nu met plezier."

docent Mill Hill College

"Methode M is op niveau en in de belevingswereld van mijn mavoleerlingen. De opdrachten zijn afwisselend en ook wordt er regelmatig gevraagd aan de leerling om een eigen mening te geven en te onderbouwen. Mijn leerlingen werken graag met de methode en ook zelfstandig kunnen ze er prima mee uit de voeten."

docent Spinoza20First

"Methode M is super actueel en toegankelijk! Leerlingen vinden het prettig werken!"

docent Reeshof College

Hoe actueel kan je het maken!

"Methode M heeft een overzichtelijke lay-out, wat voor leerlingen die snel willen lezen, heel prettig is. De afwisseling met video's, tekst en doe-opdrachten ervaren we als plezierig. En - het grote verschil met een boek - de video's en krantenartikelen zijn zo actueel mogelijk. Zo hebben we rondom de Oekraïne oorlog direct een special kunnen inzetten, iets waar de kinderen zelf ook dagelijks al over hoorden."

docent Gouda