Bij Methode M kun je leerlingen zelfstandig laten nakijken. Handig als je leerlingen zelfstandig laat werken, meer wilt differentiëren of een leerling een les heeft gemist. We leggen je hieronder uit hoe dit er in de lesmethode uitziet.
1. Leerling vraagt om na te kijken
Op Methode M zijn leerlingen ingelogd en aan het werk. Bovenaan iedere les staat een knop voor leerlingen, om toestemming te vragen om deze les na te kijken.

Wanneer de leerling op deze knop heeft gedrukt, krijg jij als docent hiervan een melding. Dit laat ik je zien in het volgende venster.
2. Docent geeft toestemming
Je bent ingelogd als docent, je klikt op de knop “Schoolbeheer” om naar het Schoolbeheer te gaan.

In het dashboard onder activiteiten, zie je deze melding binnenkomen. Je hoeft alleen op de knop “Goedkeuren” te drukken en de leerling krijgt een melding dat hij deze les kan nakijken. Vanaf dat moment zijn de nakijkoogjes voor deze les voor de leerling beschikbaar.
3. De leerling kan gaan nakijken
In het venster van de leerling, ziet dit er als volgt uit.


De leerling kan nu per opdracht zichzelf een score toekennen. Hij kan een opdracht beoordelen als “Goed”, “Voldoende” of “Fout”. Jij kunt deze beoordeling zien, bij de uitleg over digitaal antwoorden.