Leerlingen zelfstandig laten nakijken

Bij Methode M kun je leerlingen zelfstandig laten nakijken. Handig als je leerlingen zelfstandig laat werken, meer wilt differentiëren of een leerling een les heeft gemist. We leggen je hieronder uit hoe dit er in de lesmethode uitziet.

1. Leerling vraagt om na te kijken

Op Methode M zijn leerlingen ingelogd en aan het werk. Bovenaan iedere les staat een knop voor leerlingen, om toestemming te vragen om deze les na te kijken.

Maatschappijleer Digitale lesmethode

Wanneer de leerling op deze knop heeft gedrukt, krijg jij als docent hiervan een melding. Dit laat ik je zien in het volgende venster. 

2. Docent geeft toestemming

Je bent ingelogd als docent, je klikt op de knop “Schoolbeheer” om naar het Schoolbeheer te gaan. 

Maatschappijleer Digitale lesmethode

In het dashboard onder activiteiten, zie je deze melding binnenkomen. Je hoeft alleen op de knop “Goedkeuren” te drukken en de leerling krijgt een melding dat hij deze les kan nakijken. Vanaf dat moment zijn de nakijkoogjes voor deze les voor de leerling beschikbaar.

3. De leerling kan gaan nakijken

In het venster van de leerling, ziet dit er als volgt uit. 

Maatschappijleer Digitale lesmethode
Maatschappijleer Digitale lesmethode

De leerling kan nu per opdracht zichzelf een score toekennen. Hij kan een opdracht beoordelen als “Goed”, “Voldoende” of “Fout”. Jij kunt deze beoordeling zien, bij de uitleg over digitaal antwoorden.

Meer weten over Methode M?

Methode M is dé online lesmethode voor maatschappijleer én maatschappijkunde in het vmbo. Actueel, compact en passend bij de belevingswereld van leerlingen.

Omdat wij overtuigd zijn van de kwaliteit van Methode M, mag je hem drie weken gratis proberen. Vraag nu een proeflicentie aan:

Proeflicentie aanvragen